Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vragen over de opleiding IDM?

  • Rogier Swarts

    Beste forum bezoekers,

    Als er studenten zijn die informatie willen hebben over de opleiding IDM mogen mij mailen met vragen. Ik heb de opleiding sinds een paar dagen afgerond en heb deze 4 jaar als zeer positief ervaren!

    In het kort de opleiding is een geweldige stap voor de arbeidsmarkt met een scala aan mogelijkheden om te gaan beginnen met werken. Informatie is vandaag de dag steeds meer een belangrijke rol gaan spelen (denk maar aan het fantastische medium Internet).

    Vriendelijke groet,

    Rogier Swarts

  • Bianca

    Hoi Rogier,

    Ik ga in september starten met de opleiding Informatiedienstverlening en -management aan de Haagse Hogeschool. Ik ga mij omscholen. Ik ben al ruim 15 jaar als secretaresse werkzaam en heb de afgelopen jaren al enige ervaring opgedaan in het verzamelen van informatie.

    Mijn vraag is eigenlijk hoeveel uur per week je nog extra hebt gestudeerd naast het naar school gaan? Ik ga twee avonden in de week naar school, want ik doe het naast mijn gewone werk..

    Alvast dank voor je reactie.

    Groeten, Bianca Rogier Swarts schreef:

    >

    > Beste forum bezoekers,

    >

    > Als er studenten zijn die informatie willen hebben over de

    > opleiding IDM mogen mij mailen met vragen. Ik heb de

    > opleiding sinds een paar dagen afgerond en heb deze 4 jaar

    > als zeer positief ervaren!

    >

    > In het kort de opleiding is een geweldige stap voor de

    > arbeidsmarkt met een scala aan mogelijkheden om te gaan

    > beginnen met werken. Informatie is vandaag de dag steeds meer

    > een belangrijke rol gaan spelen (denk maar aan het

    > fantastische medium Internet).

    >

    > Vriendelijke groet,

    > Rogier Swarts

  • Rogier Swarts

    Hallo Bianca,

    Wat leuk dat je de opleiding gaat doen! Je zal er veel plezier aan beleven en veel kennis opdoen! Ik was naast mijn gewone schooluren ongeveer 2 uur per dag extra met de studie bezig. Dit varieerde natuurlijk wel, had ik veel projecten of tentamens dan steeg dit aantal uren natuurlijk.

    Desalniettemin is het prima te doen naast je huidige werk!

    Hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd!

    Groet,

    Rogier Swarts

  • Myriam

    Hoi,

    Ik zit in havo 5 en heb geen idee wat ik wil worden. Ik werk graag met boeken en dacht daarom aan bibliothecares. Maar ik weet niets over de opleiding IDM waar mijn decaan mee kwam.

    Ik zou graag meer informatie erover willen ontvangen.

    Met vriendelijke groet

    Myriam Overmeer

  • Victor

    Hoi Rogier,

    Ik zit er aan te denken om in september met de deeltijdstudie IDM te beginnen an Saxion te Deventer. Nu weet ik weinig van de opleiding af, ik heb wel veel gelezen op internet maar heb nog nie echt een concreet beeld van wat de opleiding precies inhoud. Is het bijv. vooral veel werken met spreadsheats en databases, ingewikkelde IT technieken en komt het vooral neer op droge informatie verwerken?? Of is het allemaal wat breder en ook vooral leuk om te doen?

    Nast de studie werk ik dan 3 dagen in de week bij een hotel, wat in eerste opzicht nix met de opleiding zelf te maken heeft, zal dat een probleem vormen?

    MVG,

    Victor Witte

  • eli

    Hallo Rogier,

    Ik zal me eerst even voorstellen.Mijn naam is eli ik kom uit Iran en daar heb ik een diploma die hier erkend is als IDM.Ik werk momenteel als inval kracht bij bibliotheek.Ik wil graag een vaste baan,maar omdat ik nog niet Nederlandse taal goed beheers durf ik helaas geen betere baan zoeken?Ik wou je even vragen stellen?Hoe taal belangrijk is voor dit werkgebied?Bovendien weet ik eerlijk gezegd niet wat de IDM hier inhoud?En wat kun je doen als je zo;n diploma heb?Kun jij me even helpen met dit vraag?

    Ik hoop dat ik van jou hoor.

    Met vriendelijke groeten,

    Eli

  • timvl1987@gmail.com

    Hallo

    Ik heb de volgende vraag. Ben nu 23 jaar, heb een havo diploma en een MTRO dilploma commercieel medewerker reizen en leidinggevende frontoffice.

    Welke diploma's / opleidingen moet je hebben om archivaris te worden, bij een gemeente, rijksarchief of het nationale archief in Den Haag.

    Een van mijn grote hobby’s is namelijk genealogie… en zou het lieftste er mijn beroep van willen maken.

    Mvg,

    Tim